söndag 16 december 2012

Välgörenhet

 Efter stängning igår stack jag upp till IKEA och inhandlade de sista (hoppas jag) sakerna till det nya rummet på salongen och sen pallade jag inte mecka ihop allt utan slängde in grejjorna och stack hem till min käresta ;)
Vi gick till affären och köpte en bit oxfilè och gjorde bakade potatisar och god sås till :D Riktigt mysig hemmakväll  blev det med film och godis :D

Idag började jag på ass-jobbet kl 08.00 och hade bytat till mig ett dubbelpass vilket gjorde att jag hade hela dagen idag. Vi har varit på julfest på Norrehedskolan och jag måste säga att det var riktigt roligt! Bättre framträdande och roliga skratt får man leta efter :) Dessutom fick vi julbord och så spelade Brandsta City Släckers ;) 


Kl 8 kollade vi på Musikhjälpen och jag som följt dem dessa 6 dagar tycker nästan att det var lite sorgligt att dem skulle gå ur sin glasbur och inte vara med mig om kvällarna något mer ;) SÅ roligt att dem lyckades samla ihop så mycket som hela 23 301 823kronor till kampen för att barn i slummen ska få tillgång till rent vatten!
Fantastisk insats  Jason Diakité, Gina Dirawi och Kodjo Akolor och tänk så många som hjälpt till att samla in alla dessa pengar!!
:D

Jag gav mitt lilla fadderbarn en extra julklappspeng och funderar skarpt på att ge bort gåvor som, ett get till en familj i Gambia, en cykel till ett skolbarn i Kambodja eller varför inte näringstillskott till ett barn i Indien!
Vad kan DU göra för att hjälpa??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar